Fighter Wing Skrydstrup 2017

Virksomhedsbesøg hos ”Fighter Wing” i Skrydstrup.

Den 15-06-2017 var 36 medlemmer på virksomhedsbesøg hos ”Fighter Wing” i Skrydstrup.

Vi blev beværtet med kaffe og kage ved ankomsten, og derefter blev vi vist rundt, først til helikopteren og derefter til F16 fly.

Brian Jensen var vores guide, og han var en fantastisk fortæller og havde megen stor viden om både helikopteren og F16 fly.

Vi fik rigtig stort indblik i, hvordan besætningen på en helikopter arbejder og fungerer både til lands og til vands, så det var en kæmpe øjenåbner for deltagerne, og bare for at nævne én ting som Brian pointerede, var at man altid skal være iført redningsvest når man er ude på vandet, uanset formålet med sejlturen. Hvis ulykken skulle være ude, så er chancerne for overlevelse meget større hvis man er iført redningsvest. Vi fik også fortalt hvordan en F16 pilot manøvrere rundt med sit fly, både under øvelse og i krig. Det er umuligt at udpensle alle informationer her, men det kan varmt anbefales andre foreninger arrangere et virksomhedsbesøg hos ”Fighter Wing” eller noget lignende som kan forbindes med redning til søs.

Jeg vil gerne sige tak til Senior Sergent Brian Jensen, for hans måde at modtage os og fortælle de 36 fremmødte medlemmer, hvordan man skal forholde sig i tilfælde af en nødsituation og redning med helikopter.

Med fritidsfiskerhilsen.

Formand for Ndr-Sdj-Fritidsfiskerforening.